intimzona információ

Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

Stressz-diéta?

Stressz-diéta?

A stressz mindannyiunk életének a része. Az, hogy ezt hogyan tudjuk kezelni, mindenkinél más és más. A stressz-kezelésnek több hatékony eszköze is lehet, ezek közt előkelő helyet foglal el az életmód, az életvitel, és ebben pedig a táplálkozás. gondoltad volna, hogy a stressz ellen az étkezéseddel is sokat tehetsz? Olvass tovább, és tudd meg, melyek a stresszgyilkos élelmiszerek.

Stressz-diéta?

Stresszoldás ételekkel? Hogyan működik?

Az ételek segíthetnek a mindennapi stresszt szelídíteni. Vannak olyan élelmiszerek – mint például egy tál meleg zabpehely -, amelyek fokozzák a szerotonin szintet, amely egy nyugtató vegyi anyag az agyban. Egyéb élelmiszerek csökkenthetik a kortizol- és az adrenalinszintet, azoknak a stresszhormonoknak a szintjét, amelyek idővel károkat okoznak a szervezetben. Az egészséges étrend segíthet ellensúlyozni a stressz káros hatásait úgy, hogy védik az immunrendszert, csökkentik a vérnyomást.

1. Összetett szénhidrátok

Minden szénhidrát azonnal hat az agyra, és ott még több szerotonin termelődik. Ha összetett szénhidrátokat fogyasztasz, amelyeket hosszabb ideig tart megemészteni, folyamatos lesz az ellátás ebből a jó érzést keltő anyagból. Jó választás a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek, tészták, és reggeli gabonapelyhek, beleértve a zabpelyhet is. Az összetett szénhidrátok segítenek stabilizálni a vércukorszintet is.

2. Narancs

A narancs rajta van azon a listán, amely azokat a gyümölcsöket tartalmazza, amelyeknek magas a C-vitamin tartalma. Tanulmányok azt mutatják, ez a vitamin hatékonyan segít megfékezni a stresszt okozó hormonokat, miközben erősíti az immunrendszert. Stresszes feladatok előtt segít, ha megeszel néhány gerezd narancsot.

Stressz-diéta?

3. Spenót

 

A túl kevés magnézium fejfájást és fáradtságot okozhat, amelyek erősítik a stressz hatásait. Egy nagyobb maréknyi spenót segít feltölteni a magnéziumraktáraidat. Ha nem szereted a spenótot, választhatsz valamilyen más, zöld leveles zöldséget is, vagy kipróbálhatod a főtt szójababot és a lazacot, ami szintén gazdag magnéziumban.

4. Zsíros halak

Annak érdekében, hogy a stresszt hatékonyan sakkban tarthasd, itt az ideje barátkozni a zsírosabb halakkal. Az omega-3 zsírsavak legmagasabb arányban olyan halakban fordulnak elő, mint például a lazac és a tonhal. Megakadályozzák a túlfeszültség kialakulását, védenek a szívbetegségek, a depresszió, és a premenstruációs szindróma (PMS) ellen. A folyamatos omega-3-ellátás közérzetjavító. Egyél zsírosabb halat legalább kétszer egy héten.

5. Pisztácia

A pisztácia, valamint más olajos magvak is jó forrásai az egészséges zsíroknak. Egy marék pisztácia, dió, vagy mandula minden nap segíthet csökkenteni a koleszterinszintet, enyhíti a gyulladást a szívartériákban, csökkenti a cukorbetegség valószínűségét, és védelmet nyújt a stressz hatásai ellen. Ne vidd túlzásba, mert az olajos magvaknak magas a kalóriatartalmuk.

6. Mandula

A mandula csordultig tele van hasznos vitaminokkal: E-vitaminnal, mely segíti az immunrendszert, valamint B-vitaminokkal, amelyek miatt rugalmasabban vagy képes kezelni a stresszt vagy a depressziót. Ahhoz, hogy kihasználhasd az előnyeit, fogyassz negyed csészével naponta.

7. Avokádó

Az egyik legjobb módja, hogy csökkentsd a magas vérnyomást, hogy elég káliumhoz juttatod a szervezeted. Egy fél avokádó több káliumot tartalmaz, mint egy közepes méretű banán. Egy kis avokádóból készült guacamole jó választás lehet. Azonban óvatosan kell bánni vele, mert az avokádónak magas a zsír- és kalóriatartalma.

8. Nyers zöldségek

A ropogós nyers zöldségek segíthetnek a stressz oldásában, mégpedig mechanikus úton. A zeller vagy sárgarépa rágcsálása közben sokszor összeszorítod az állkapcsod, ami segít a stressz oldásában.

9. Tej

Kutatások azt mutatják, hogy a kalcium enyhíti a szorongást és a hangulati ingadozásokat, amelyek a PMS-hez kapcsolódnak. Jót tesz egy pohár zsírszegény, meleg tej elkortyolgatása lefekvés előtt. Jobban fogsz aludni tőle, és enyhül a szorongásod.

10. Gyógynövények

Sok gyógynövénnyel harcolhatsz a stressz ellen. Az egyik legjobb az orbáncfű, amelyet sikeresen alkalmaznak enyhe és közepesen súlyos depresszióban is. Bár több kutatásra van szükség, úgy tűnik, hogy a gyógynövények csökkentik a szorongás és a PMS tüneteit. Nyugtató hatású még a macskagyökér is. Mindenképp mondd el az orvosodnak, ha alkalmazol gyógynövényeket, hogy beépíthesse az esetleges kezelésbe, ellenőrizhesse a kölcsönhatásokat.

Ha bármilyen kérdésed van a témával kapcsolatban, tedd fel itt!


Útmutató orális szexhez - Férfiaknak
Útmutató orális szexhez - Férfiaknak
5 lépés az orgazmus felé
5 lépés az orgazmus felé
Hamburger, szex, sült krumpli
Hamburger, szex, sült krumpli
3+1 dolog, amit a hosszú távú kapcsolatokról tudnod kell
3+1 dolog, amit a hosszú távú kapcsolatokról tudnod kell
Online Nőgyógyászati Tanácsadás
Online Nőgyógyászati Tanácsadás
Ha beszélgetni szeretnél, szerelemről, szexről, vagy épp valami olyasmibe ugrottál fejest, ami esetleg még korai volt, ne habozz, mindenre van megoldás!
SZERELEM | SZEXUALITÁS | FOGAMZÁSGÁTLÁS
impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Impresszum

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Főszerkesztő: Örkényi Gabriella
Szerkesztőségi főmunkatárs: Kovács –Hain Zsuzsanna
Munkatársak: Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kapuvári Tamás, Ligeti Anna, Molnár Miklós, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tarjáni Rita, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Kapcsolat.aspx
Hatóság: OGYÉI

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

az alábbi felületen:

https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.