intimzona információ

Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

PMS-ed van? – Változtass az étkezéseden!

PMS-ed van? – Változtass az étkezéseden!

A menstruáció minden nő életét többé-kevésbé befolyásolja. Az ezt megelőző kellemetlen tünetektől sokan szenvedünk. Testi és lelki tünetek keseríthetik meg az életünket, minden hétköznapi tevékenységünkre kihatnak. Sőt, még a társas kapcsolatainkra is hatással vannak. Ahhoz azonban, hogy jobban érezhesd magad, sokszor elég annyi, hogy odafigyelsz az étkezésedre.

Mit kell tudnod a PMS-ről?

A premenstruációs szindróma egy tünetegyüttes, ami 7-10 nappal előzi meg a menstruációt. A vérzés kezdete utáni 1-2 napban megszűnnek a tünetek. A nők nagy része ismeri ezeket a tüneteket, legtöbben találkozunk velük életünk során. Jelentkezhetnek alhasi görcsök, mellfeszülés, fájdalmak az egész testben, sőt, akár még a súlyod is gyarapodhat egy-két kilóval. Nemcsak testi, hanem pszichés tünetek is jelentkezhetnek: ingerlékenység, hangulatingadozások, szorongás, változhat a libidó is.

A női ciklus irányítója két hormon, az ösztrogén és a progeszteron, termelődésüket az agy szabályozza, ahogy az egyensúlyra is az agy ügyel. A PMS-re jellemző tünetek akkor jelentkeznek, ha ez az egyensúly megbomlik. Állhat a háttérben a prolaktinszint emelkedése, de a mozgás hiánya, a nem megfelelő étkezés, a kevés folyadékfogyasztás és a stressz is.

A táplálkozásod és a PMS

A táplálkozás erősen kihat a ciklusunkra. Ha nem elegendő a B6-vitamin a szervezetünkben, esetleg a szénhidrát-anyagcsere nem megfelelő, az súlyosbíthatja a tüneteket. Természetesen a mozgásszegény életmód, a sok stressz, az alkoholfogyasztás sem tesz túl jót, negatívan befolyásolhatja a PMS tüneteit.

A táplálkozásodban érdemes ilyenkor kicsit megemelni a szénhidrátmennyiséget, csökkenteni a zsírokat. Ez segíti az agyban a szerotonin termelődését, ami csökkentheti a szorongást. Fontos a menstruációt megelőző időszakban a B6-, a C- és az E-vitamin fokozott bevitele, de nem szabad kihagyni a magnéziumot és a kalciumot sem. Fogyassz olyan ételeket, amelyek sokat tartalmaznak ezekből a tápanyagokból.

A B6-vitamin az egyik legfontosabb tápanyag, ami segíthet a PMS tüneteinek leküzdésében. Segíti a feszültség enyhítését, a stressz feldolgozását. Természetes forrásokból is beviheted, a marhahús, csirkehús, tonhal mindenképp jó választás, de a máj és a banán is sokat tartalmaz belőle, ahogy az ananász is. Jobban felszívódik, ha magnéziummal együtt fogyasztod. A zöld leveles zöldségek, a gabonák, a tejtermékek mind tartalmaznak magnéziumot.

Mit kell tenned?

Egyél naponta többször, keveset. Ezzel elkerülheted, hogy rohamokban étkezz. Fogyassz egészséges szénhidrátokat, teljes kiőrlésű gabonából készült pékárut, sok gyümölcsöt, zöldséget. A cukrot és a sok zsírt érdemes kerülnöd. Az E-vitamin enyhítheti a tüneteket, természetes forrásai a hidegen sajtolt növényi olajok, a búzacsíra, a lenmag, a csonthéjasok.

 

Ligeti Anna


Az egészséges szexualitásról
Az egészséges szexualitásról
Lenyúlták a pasimat, de én nyertem!
Lenyúlták a pasimat, de én nyertem!
„A szerelem mindent megér” - tiniszerelem
„A szerelem mindent megér” - tiniszerelem
Randitippek a két ünnep közti időszakra
Randitippek a két ünnep közti időszakra
Online Nőgyógyászati Tanácsadás
Online Nőgyógyászati Tanácsadás
Ha beszélgetni szeretnél, szerelemről, szexről, vagy épp valami olyasmibe ugrottál fejest, ami esetleg még korai volt, ne habozz, mindenre van megoldás!
SZERELEM | SZEXUALITÁS | FOGAMZÁSGÁTLÁS
impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Impresszum

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Főszerkesztő: Örkényi Gabriella
Szerkesztőségi főmunkatárs: Kovács –Hain Zsuzsanna
Munkatársak: Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kapuvári Tamás, Ligeti Anna, Molnár Miklós, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tarjáni Rita, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.gedeonrichter.com//hu-hu/kapcsolat
Hatóság: OGYÉI

A weboldal nőgyógyászati szakmai tartalmát lektorálta: Dr. Farkas Erika nőgyógyász szakorvos

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

Tel: +36 1 505 7032

Vagy az alábbi felületen:

https://www.gedeonrichter.com//hu-hu/kapcsolat

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.