intimzona információ

Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

Nélkülözhetetlen vitaminok

Vitaminok: mindenki hallott már róluk, de azt is tudod, miért fontosak, milyen típusúak vannak és melyiket mikor, milyen mennyiségben kell bevinni?

Vannak zsírban (A, D, E, K) és vízben oldódó (B vitaminok, C vitamin, folsav, biotin) vitaminok, melyek kivétel nélkül fontosak ahhoz, hogy szépek és egészségesek maradjunk.
A vízben oldódó vitaminokat szervezetünk nem képes raktározni, ezért minden nap szükség van a bevitelükre.
A zsírban felszívódó vitaminokat pedig szervezetünk nem képes felszívni és hasznosítani, csak ha megfelelő mennyiségű zsiradékot is tartalmaz az adott étel.Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy ételeink elkészítése közben - párolás, főzés, sütés - azok vitamintartalma jelentősen csökkenhet. Ezért rendszeresen fogyasszunk friss gyümölcsöket és zöldségeket is!

A-VITAMIN
Miért fontos?

  • Az A vitamin és előanyaga, a karotin fontos szerepet játszanak a hámsejtek osztódásában, növekedésében, megújulásában, így érthető módon a sebgyógyulásban is.
  • Antioxidáns tulajdonságú, és elengedhetetlen a megfelelő látáshoz, a leégett bőr regenerálódásához is.
  • Hiányában a haj száraz lesz, a körmök elvékonyodnak, töredeznek.
  • A bőr kiszárad, megvastagszik, hámlani kezd, és fogékonyabb lesz a kórokozókkal szemben.
  • A szürkületi vakság kialakulása és az ízérzés csökkenése gyakran a legelső tünetek, igen súlyos esetben pedig teljes vakság is felléphet (egyes fejlődő országokban az A vitamin hiánya a vakság leggyakoribb oka!).

Ha kialakult a hiányállapot, akkor nagy adag A-vitamint kell szedni 6-8 napon keresztül kapszula formájában, megelőzésre azonban természetesen elegendő a vitaminban gazdag ételek fogyasztása. Ilyenek a tojássárgája, a sütőtök, a sárgarépa, a máj és a tengeri halak.

ÓVATOSAN! Ha valaki A-vitamin-t nagy mennyiségben tartalmazó tablettákat indokolatlanul hosszú ideig szed, vagy egyszerre sokat vesz be belőlük, könnyen túladagolás léphet fel! Ennek tünetei lehetnek a hajhullás, viszketés, hámlás, étvágycsökkenés, fejfájás, hányás, májkárosodás. Különösen veszélyes ez a terhesek számára, mert magzati károsodás is kialakulhat!

B-VITAMINOK
Miért fontos?

  • A B vitaminok a bőr és a hajhagymák anyagcseréjében fontos szerepet játszanak, növelik bőrünk ellenállóképességét.
  • Erőssé teszik a hajat, csökkentik a korpásodást, védenek a hajhullástól, és késleltetik az őszülés folyamatát.
  • Hiányukban hamar fellép a szájzug nehezen gyógyuló, fájdalmas berepedezése, a bőr vörössé, duzzadttá válhat, hámlani kezd, az ajkak kicserepesednek.
  • B2 vitamin nagy mennyiségben található burgonyában, spenótban, tejtermékekben, aszalt gyümölcsökben, gombában, tojásban. A B5 vitamin hiánya nagyon ritkán alakul ki, mert szinte minden élelmiszerben megtalálható, így például sok van belőle a belsőségekben, hüvelyesekben, brokkoliban, tojásban. A B6 vitamin fő forrásai a banán, az avokádó, a tojás, a máj és az élesztő.
  • A B-vitaminok családjába tartozó folsav a vörösvértestek képződésében vesz részt, továbbá késlelteti a haj őszülését is. Terhesség alatt különösen fontos a megfelelő mennyiségű bevitel, hogy megelőzzük az embrió velőcsőzáródási rendellenességeit.
  • A folsav megtalálható a májban, élesztőben, olajos magvakban, zöld növényekben. Ha valaki gyermeket vár, vagy ha már tervezi a terhességet, feltétlenül szedjen folsavat tartalmazó tablettát, mely recept nélkül is kapható a drogériákban, gyógyszertárakban!
  • Súlyos niacinhiány (B3 vitamin) napjainkban már ritkán fordul elő, erre a napnak kitett bőrterületek megvastagodása, hámlása, kiszáradása jellemző. A bőrtüneteket súlyos esetben emlékezetkiesés, ingerlékenység, álmatlanság, hasmenés, elbutulás is kísérheti. A hiányállapot kialakulása megelőzhető, ha megfelelő mennyiséget fogyasztunk gabonafélékből, tejtermékekből.

C-VITAMIN
Miért fontos?

  • A C-vitamin szintén antioxidáns, valamint
  • részt vesz a fertőzések elleni küzdelemben is.
  • Elengedhetetlen a kollagén szintéziséhez, így a rugalmas, de mégis feszes bőr kialakulásához.
  • Segíti a vas bélből való felszívódását,
  • a sebgyógyulást, valamint
  • lassítja a bőr öregedési folyamatait.

Hiányában a bőr fakó lesz, nehezebben tartja meg a nedvességet, így korábban kezd el öregedni, továbbá pigmentfoltok képződhetnek rajta, kis pontszerű bevérzések jelenhetnek meg.
Mivel szervezetünkből naponta kiürül, nem raktározódik, ezért juttassuk be minden nap C vitaminban gazdag friss gyümölcsök - citrusfélék, kivi, csipkebogyó és friss zöldségek (saláta, paradicsom, paprika, káposzta) - formájában. Nagyon könnyen kialakul hiánya dohányosok, tumoros betegek, vesebetegek esetében, ezért nekik fokozottan oda kell figyelniük a megfelelő táplálkozásra!

E-VITAMIN
Miért fontos?

  • Az E vitamin az A és C vitaminokhoz hasonlóan szintén antioxidáns hatással rendelkezik, így véd a daganatos betegségekkel szemben, és
  • őrzi ereink egészségét. Ezen kívül
  • lassítja a bőr öregedési folyamatait, puhává teszi azt,
  • segít az apró bőrhibák eltüntetésében, és
  • véd a nap káros sugarai ellen is.
  • Hiányában izomgyengeség, fénytelen haj, járászavar léphet fel.

Jelentős mennyiség található belőle a napraforgó-, olíva-, és egyéb növényi olajokban, növényi csírákban, gabonafélékben, margarinban, olajos magvakban.

BIOTIN (H-VITAMIN)
Miért fontos?

  • A biotin erősebbé, egészségesebbé teszi a hajat és a körmöket,
  • hiányakor bőrgyulladással, a szőrzet kihullásával, a körmök feltöredezésével számolhatunk.
  • Fáradékonyság,
  • étvágycsökkenés,
  • depresszió,
  • magas koleszterinszint is a hiánytünetek közé tartoznak.

A biotin természetes forrásai a máj, élesztő, dió, paradicsom, hal, gabonafélék és a tojássárgája.
 

SZERELEM | SZEXUALITÁS | FOGAMZÁSGÁTLÁS
impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Munkatársak:

Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Felkai Marianna, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kovács –Hain Zsuzsanna, Molnár Miklós, Örkényi Gabriella, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Kapcsolat.aspx
Hatóság: OGYÉI

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

az alábbi felületen:

https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.
elfogadom