intimzona információ

Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

Alma vagy körte? Étkezz a testalkatodnak megfelelően! 1. rész

90 napos diéta, Atkins-diéta, metabolikus-, GI-diéta, és még sorolhatnám a sokféle fogyókúrás módszert. Mivel mindenki teljesen más alkat, változó, hogy kinek mi válik be. Ezért szoktam nagyon csodálkozni, amikor a diétaleírások általánosítanak, mindenkire rá akarják húzni az egyenruhát. Lássuk, hogyan étkezz az alkatodnak megfelelően, ha alma- vagy körtealkatod van.

A testünk zsírt raktároz. Mindenkié. Még a legmenőbb fitneszversenyző testében is van némi zsír. Nincs egy kaptafa, mindenki másképp hízik, másképp tud fogyni.

A négy alap testalkatra azonban lehet építkezni, hiszen az egyes típusba tartozó emberek hasonlóak, mivel a testük ugyanarra a területre csoportosítja a zsírt.

Amikor elkezdesz a testalkatodnak megfelelően étkezni, meglátod, milyen gyorsan alkalmazkodik a szervezeted ehhez az étrendhez. Javul az energiaellátásod, és a súlyvesztés is a megfelelő ütemben zajlik majd.

ALMAALKAT

Ez a testalkat jellemző leginkább a magyar nőkre. A lábak és a karok általában karcsúak, a súlyfelesleg a hasra rakódik. Annak ellenére, hogy ez a testalkat jelenti a legnagyobb egészségügyi kockázatot a hasi zsír miatt, a súlyfeleslegtől viszonylag könnyű megszabadulni.

Általában ezeket kívánod: Keményítőtartalmú és cukros ételek, diétás üdítők, koffein

Következtetés: nincs elég energiád, és e miatt egész délelőttre vagy ebéd után is kívánod a fentieket.

Hormonod: Az inzulin. A legfontosabb, hogy saját vércukor szintedet folyamatosan ellenőrizd.

Ezt edd!: Tiszta fehérjék (csirke, sovány marha- és sertéshús, hal) kiegészítve az egészséges zsírokkal (tojás, avokádó, diófélék, magvak, kókuszolaj, olívaolaj, a teljes zsírtartalmú sajtok), valamint sok leveles zöldséggel (spenót, kelkáposzta, római saláta).

Ebből csak keveset!: Keményítőtartalmú szénhidrátokat egy nap csak egyszer fogassz, valamint az alacsony glikémiás indexű gyümölcsökből is kevesebbet fogyassz (bogyós gyümölcsök)

Ezt NE edd, NE idd!: Kávé, más koffeintartalmú italok, sportitalok, energiaitalok, hozzáadott cukrokat tartalmazó, finomított szénhidrátok, édesített joghurtok.

KÖRTEALKAT

Ez a típus leginkább a csípő és a comb tájékára hízik, sokszor az alhasi rész is zsírosabb. Kevés túlsúly van a karokon és a mellkas területén, de összességében a felsőtest kisebb, mint az alsótest.

Ha körtealkat vagy, akkor a dolgod kicsit nehezebb, mert a csípő és a comb területén lévő, bőr alatti zsírt nehezebb mozgósítani. Előbb sikerül fogynod azokból a testrészekből, amikből nem szeretnél, mint a célterületből. Kitartást, sikerülni fog! Ez az egész dolog az ösztrogén számlájára írható. Olyan ételeket kell tehát fogyasztanod, amelyek segítenek az ösztrogén túlzott mennyiségét kicsit csökkenteni.  

Általában ezeket kívánod: Magas zsírtartalmú tejtermékek, tejeskávé, gazdag édességek.

Következtetés: Szükséged lesz egy kis éhezésre, mert általában az étkezések között vagy este, vacsora után is ennél. Ekkor azonban megálljt kell parancsolnod magadnak.

Hormonod: Az ösztrogén. Igazi női hormon, és ez a hátránya is. Ha túlteng, akkor hízás a vége. Más hormonok, pl. a progeszteron elősegítheti a súlygyarapodás megállását.

Ezt edd!: Az alap a magas rosttartalmú zöldségek és gyümölcsök népes családja, kiegészítve egészséges mennyiségű zabbal, quinoával, hajdinával és a barna rizzsel. Fogyassz kis mennyiségű sovány fehérjét és nem tejtermékekből származó zsírt.

Ezt NE edd és NE idd!: Magas zsírtartalmú tejtermékek (sajt, tejföl), a húsok, amelyek nem ellenőrzött gazdaságból származnak (ezek ugyanis hormonokat tartalmazhatnak), koffein, alkohol, tofu.

Folytatjuk… A második részben megismerheted a fordított piramis-alkatl és a homokóra alkat jellegzetességeit.

SZERELEM | SZEXUALITÁS | FOGAMZÁSGÁTLÁS
impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Impresszum

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Főszerkesztő: Örkényi Gabriella
Szerkesztőségi főmunkatárs: Kovács –Hain Zsuzsanna
Munkatársak: Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kapuvári Tamás, Ligeti Anna, Molnár Miklós, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tarjáni Rita, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Kapcsolat.aspx
Hatóság: OGYÉI

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

az alábbi felületen:

https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.