Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

Sportolni télen is jó!

A téli évszakban nagyon sokan az edzőtermet válsztják a sportolásra, attól félve, hogy megfáznak. Pedig számos oka van annak, hogy miért érdemes hidegben is a szabadban sportolni.

Miért jó?

A szabadtéri sportolás segítségével akár a téli betegségek ellen is felveheted a küzdelmet.

A szervezeted hozzászokik a hideghez, kevésbé leszel fázós, és javul a szervezet védekező rendszere.

A természetes fény jó hatással van a hangulatodra és az immunrendszeredre.

Az őszi-téli táj látványa pozitívan hat az idegrendszeredre.

A hidegben a tested jobb teljesítményre képes, mert nem kell túl sok energiát fordítania a testet hűtő folyamatok szabályozására.

Csupán néhány óvintézkedésre van szükséged ahhoz, hogy valóban biztonságos legyen a téliesített edzésprogramod. Lássuk, melyek ezek!

Így téliesítsd az edésprogramod!

Ködös, szmogos időben ne a nagyvárost válaszd szabadtéri mozgáshoz - bújj téli bakancsba, és irány a természet! Ha nagyon rossz az idő, csak akkor válaszd az edzőtermek kínálatából.

Fokozatosan szoktasd hozzá a szervezetedet az extra terheléshez! Ne akarj azonnal egy órán át kocogni a mínuszokban. Elsőre bőven elég egy húsz perces tempós séta is.

Szerezz be speciális téli sportfelszerelést: a hideg időjárásnak megfelelően kialakított ruhák egyszerre tartják melegen és engedik szellőzni a tested. Ha nem tudsz ilyen ruhákat beszerezni, figyelj arra, hogy mindig jó nedvszívó képességű, természetes anyagból készült ruhákat viselj!

Sportoláshoz is öltözz rétegesen! Ahogy izzadni kezdesz, fontos, hogy a felesleges rétegtől megszabadulj. Amint befejezted a sportolást, azonnal öltözz fel, mert ellenkező esetben nagyon könnyen megfázhatsz.

Kezdd kesztyűben az edzést, mert a kezek nagyon tudnak fázni a hidegben. Később vedd le őket, mert a kézfejen keresztül sok felesleges hő tud távozni a szervezetből, amely segít a test hőháztartásának kiegyensúlyozásában.

Ha könnyen megfájdul a torkod, köss sálat az orrod és a szád elé, mert így közvetlenül nem a metsző hideg levegőt fogod belélegezni.

Télen a hosszabb, alacsony, egyenletes intenzitású edzések helyett érdemes rövidebb, intenzívebb szakaszokat is tartalmazó tréninget végezned. Az intenzív szakaszok idejét fokozatosan csökkentsd, és a pihenőidőd is legyen egyre rövidebb.

Sportolás közben viselj sapkát, de óvakodj a szoros, meleg, műszálas fejfedőktől. Ezek nem engedik lélegezni a fejbőrt, megizzadsz tőlük, és a fejbőr hamarabb fog korpásodni.

Ha minden óvintézkedés ellenére úgy érzed, hogy a nátha kerülget, fogyassz magas C-vitamin tartalmú zöldségeket (pl: paprika, cékla, savanyú káposzta) - így megelőzheted, hogy kitörjön rajtad a betegség.

A folyadékpótlásról a hideg időben se feledkezz meg - a hidegben ugyanis könnyebben begörcsöl a nem megfelelően hidratált izomzat. Ennek megelőzése érdekében figyelj arra is, hogy bemelegítés nélkül ne kezdj el sportolni!

impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Munkatársak:

Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Felkai Marianna, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kovács –Hain Zsuzsanna, Molnár Miklós, Örkényi Gabriella, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Kapcsolat.aspx
Hatóság: OGYÉI

böngésződ nem támogatja a PDF fájlok olvasását, kérlek töltsd le a gépedre.LETÖLTÉS.

böngésződ nem támogatja a PDF fájlok olvasását, kérlek töltsd le a gépedre.LETÖLTÉS.

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

az alábbi felületen:

https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.
elfogadom