Hogy mindent egy helyen megtalálj, ami a szerelemmel, szexszel, intimitással, és főleg a fogamzásgátlással kapcsolatban érdekelhet. Olvass bennünket, sok tippet, érdekes cikket találhatsz az oldalunkon. Oszd meg velünk tapasztalataidat, vagy kérdezz szakértőinktől. Tarts velünk, s kövess minket az IntimZóna Facebook oldalán is.

Stressz-diéta?

A stressz mindannyiunk életének a része. Az, hogy ezt hogyan tudjuk kezelni, mindenkinél más és más. A stressz-kezelésnek több hatékony eszköze is lehet, ezek közt előkelő helyet foglal el az életmód, az életvitel, és ebben pedig a táplálkozás. gondoltad volna, hogy a stressz ellen az étkezéseddel is sokat tehetsz? Olvass tovább, és tudd meg, melyek a stresszgyilkos élelmiszerek.

Stresszoldás ételekkel? Hogyan működik?

Az ételek segíthetnek a mindennapi stresszt szelídíteni. Vannak olyan élelmiszerek – mint például egy tál meleg zabpehely -, amelyek fokozzák a szerotonin szintet, amely egy nyugtató vegyi anyag az agyban. Egyéb élelmiszerek csökkenthetik a kortizol- és az adrenalinszintet, azoknak a stresszhormonoknak a szintjét, amelyek idővel károkat okoznak a szervezetben. Az egészséges étrend segíthet ellensúlyozni a stressz káros hatásait úgy, hogy védik az immunrendszert, csökkentik a vérnyomást.

1. Összetett szénhidrátok

Minden szénhidrát azonnal hat az agyra, és ott még több szerotonin termelődik. Ha összetett szénhidrátokat fogyasztasz, amelyeket hosszabb ideig tart megemészteni, folyamatos lesz az ellátás ebből a jó érzést keltő anyagból. Jó választás a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek, tészták, és reggeli gabonapelyhek, beleértve a zabpelyhet is. Az összetett szénhidrátok segítenek stabilizálni a vércukorszintet is.

2. Narancs

A narancs rajta van azon a listán, amely azokat a gyümölcsöket tartalmazza, amelyeknek magas a C-vitamin tartalma. Tanulmányok azt mutatják, ez a vitamin hatékonyan segít megfékezni a stresszt okozó hormonokat, miközben erősíti az immunrendszert. Stresszes feladatok előtt segít, ha megeszel néhány gerezd narancsot.

3. Spenót

 

A túl kevés magnézium fejfájást és fáradtságot okozhat, amelyek erősítik a stressz hatásait. Egy nagyobb maréknyi spenót segít feltölteni a magnéziumraktáraidat. Ha nem szereted a spenótot, választhatsz valamilyen más, zöld leveles zöldséget is, vagy kipróbálhatod a főtt szójababot és a lazacot, ami szintén gazdag magnéziumban.

4. Zsíros halak

Annak érdekében, hogy a stresszt hatékonyan sakkban tarthasd, itt az ideje barátkozni a zsírosabb halakkal. Az omega-3 zsírsavak legmagasabb arányban olyan halakban fordulnak elő, mint például a lazac és a tonhal. Megakadályozzák a túlfeszültség kialakulását, védenek a szívbetegségek, a depresszió, és a premenstruációs szindróma (PMS) ellen. A folyamatos omega-3-ellátás közérzetjavító. Egyél zsírosabb halat legalább kétszer egy héten.

5. Pisztácia

A pisztácia, valamint más olajos magvak is jó forrásai az egészséges zsíroknak. Egy marék pisztácia, dió, vagy mandula minden nap segíthet csökkenteni a koleszterinszintet, enyhíti a gyulladást a szívartériákban, csökkenti a cukorbetegség valószínűségét, és védelmet nyújt a stressz hatásai ellen. Ne vidd túlzásba, mert az olajos magvaknak magas a kalóriatartalmuk.

6. Mandula

A mandula csordultig tele van hasznos vitaminokkal: E-vitaminnal, mely segíti az immunrendszert, valamint B-vitaminokkal, amelyek miatt rugalmasabban vagy képes kezelni a stresszt vagy a depressziót. Ahhoz, hogy kihasználhasd az előnyeit, fogyassz negyed csészével naponta.

7. Avokádó

Az egyik legjobb módja, hogy csökkentsd a magas vérnyomást, hogy elég káliumhoz juttatod a szervezeted. Egy fél avokádó több káliumot tartalmaz, mint egy közepes méretű banán. Egy kis avokádóból készült guacamole jó választás lehet. Azonban óvatosan kell bánni vele, mert az avokádónak magas a zsír- és kalóriatartalma.

8. Nyers zöldségek

A ropogós nyers zöldségek segíthetnek a stressz oldásában, mégpedig mechanikus úton. A zeller vagy sárgarépa rágcsálása közben sokszor összeszorítod az állkapcsod, ami segít a stressz oldásában.

9. Tej

Kutatások azt mutatják, hogy a kalcium enyhíti a szorongást és a hangulati ingadozásokat, amelyek a PMS-hez kapcsolódnak. Jót tesz egy pohár zsírszegény, meleg tej elkortyolgatása lefekvés előtt. Jobban fogsz aludni tőle, és enyhül a szorongásod.

10. Gyógynövények

Sok gyógynövénnyel harcolhatsz a stressz ellen. Az egyik legjobb az orbáncfű, amelyet sikeresen alkalmaznak enyhe és közepesen súlyos depresszióban is. Bár több kutatásra van szükség, úgy tűnik, hogy a gyógynövények csökkentik a szorongás és a PMS tüneteit. Nyugtató hatású még a macskagyökér is. Mindenképp mondd el az orvosodnak, ha alkalmazol gyógynövényeket, hogy beépíthesse az esetleges kezelésbe, ellenőrizhesse a kölcsönhatásokat.

Ha bármilyen kérdésed van a témával kapcsolatban, tedd fel itt!

impresszum | adatvédelmi nyilatkozat | felhasználási feltételek | mellékhatás bejelentés

Az IntimZóna weboldalt a Richter Gedeon Nyrt. üzemelteti. A portál szerkesztését és karbantartását a HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség végzi a Richter Gedeon Nyrt. megbízásából.

Portál üzemeltetője

Richter Gedeon Nyrt.
Székhely: 1103 Budapest, Gyömrői út 19-21.
Cg.: 01-10-040944 (Cégbíróság: Fővárosi Bíróság)
Adószám: 10484878-2-44

Portál szerkesztője, karbantartója

HealthLinePR-Med Kommunikációs Ügynökség
Székhely: 1037 Budapest, Montevideo utca 7.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Munkatársak:

Balogh Ferenc, Dr. Jármi Hilda, Felkai Marianna, Földi Miklós, Frank Róbert, Haris Éva, Kovács –Hain Zsuzsanna, Molnár Miklós, Örkényi Gabriella, Serbán Richárd, Szarvas Zoltán, Tóth Anna, Vémi Zoltán

Kapcsolat:

Richter Gedeon Nyrt.
https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Kapcsolat.aspx
Hatóság: OGYÉI

böngésződ nem támogatja a PDF fájlok olvasását, kérlek töltsd le a gépedre.LETÖLTÉS.

böngésződ nem támogatja a PDF fájlok olvasását, kérlek töltsd le a gépedre.LETÖLTÉS.

Amennyiben egy gyógyszerrel kapcsolatban mellékhatást vagy minőségi reklamációt szeretne bejelenteni, a következő lehetőségek bármelyikén megteheti:

az alábbi felületen:

https://www.richter.hu/hu-HU/kapcsolat/Pages/Mellekhatasbejelentes.aspx

illetve a következő e-mail-címek bármelyikén:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Az oldalunkon cookiekat használunk, hogy a jövőben minél személyre szabottabb tartalmakat készíthessünk Neked. Elfogadom a cookiek használatát az oldalon.
elfogadom